Stiftsfullmäktige Lund

Frimodig kyrka har tre ledamöter i Lunds stifts stiftsfullmäktige.

Ordinarie

Sven E Hammarberg

Jag är Kristianstadsbo, gift med Cecilia och pappa till tre pojkar. En stor del av mitt liv har jag varit officer i Flygvapnet, och arbetar numera som konsult inom området organisation och säkerhet.
Jag längtar efter en frimodig svensk kyrka, som hittar sin vision och mission i Bibeln och sin kraft och riktning i Gud själv.

E-postadress: sven.hammarberg@ekhaga.se

Magnus Nilsson

Jag bor i Hanaskog med min familj, driver ett företag med ritning, konstruktion och smide som verksamhet.
Har glädjen och förmånen att få vara med och delaktig i en växande församling, Kviinge församling.
Jag drivs av en längtan där kyrkan är fri att vara kyrka, med Jesusglädje, lovsång och tillbedjan.
En kyrka där människor möts av kärlek förlåtelse och upprättelse.

E-postadress: magnus.n.nilsson@svenskakyrkan.se
Telefonnummer: 0733-163811

Anders O Johansson

Anders O Johansson, född den lika varma sommaren 1955, en fru, tre barn och två barnbarn. Kyrkoherde i Broby, Kontraktsprost. Med i Biskopens referensgrupp för Nya Kyrkohandboken. Kommer att jobba med Stiftets arbetsgrupp för Undervisning och lärande i kristen tro. Älskar att hugga i trä och pyssla bland rosorna. Kör Aprilia ETV 1000. Driver gärna projekt.

Om vi får tillräckligt med röster får vi en ordinarie ledamot i Stiftsstyrelsen. Jag har övat under fyra år som ersättare.

Utan Mission dör församlingen.
www.svenskakyrkan.se/ostrabroby

E-postadress: anders.oskar.johansson@gmail.com

Ersättare

Kenth Carlsson

E-postadress: kenth-carlsson@spray.se

Dan Sarkar

Gift med Malin. Stolt trebarnsfar. Präst i Broby sen -97. Har här fått se hur en församling som inte styrs av politiska partier har blivit en levande kyrka där Jesus får vara i centrum, människor kommer till tro och som dessutom är en härlig arbetsplats. Genom Frimodig Kyrka vill jag verka i kyrkomötet för att detta skall kunna sägas om alla församlingar i Svenska kyrkan!

E-postadress: dan@sarkar.se
Telefonnummer: 0703-13 21 40