Stiftsfullmäktige Karlstad

Frimodig kyrka har ett mandat i Karlstads stiftsfullmäktige.

Ordinarie

Ingemar Scott

Jag slutade som komminister Dals-Ed i och med juli månads utgång och vill satsa mina 4 första år som pensionär på att vara kyrkopolitiskt aktiv. Utöver det arbetar jag frivilligt på EFS-gården Luthagård här i Ed, där min fru är föreståndare och inom den ekumeniska förbönsrörelsen Helhet genom Kristus. Har också sen tiden i Göteborg kontakten kvar i EFS Burås persiska.

Jag vill att kyrkan ska inkludera
– en person som vill att vi böjer oss för honom, om han ska med, nämligen Jesus.
– personer som lärt känna Jesus och kommit till tro på honom och låter den tron ta sig icke-politiskt-korrekta uttryck.
Då kan kyrkan bli aktuell för sökande människor som egentligen söker det Jesus har att ge.

Dessutom ska kyrkan vara decentraliserad så att församlingarna och pastoraten ska få vara kvar som egna enheter och inte ytterligare slås ihop mot eget önskemål.

E-postadress: ingemar.l.scott@hotmail.com

Ersättare