Socialdemokraterna hjälper Sverigedemokraterna

I dag på Facebook kunde jag läsa om en händelse som Frimodig kyrkas ordförande i Göteborgs stift Tord Nordblom varit med om hemma i Ytterby utanför ICA.  Tord är sedan flera år tillbaks präst i Ytterby församling. Han är också känd för att jobba aktivt med att ta hand om flyktingar.

Läs hans korta berättelse om hur Socialdemokraterna går till väga i kyrkovalskampanjen. Alla medel verkar tillåtna för att  behålla makten över trossamfundet Svenska kyrkan. Den 15 september skall också, enligt Stefan Löfven, vara första steget mot regimskifte i Sverige.

Tord skriver:

Kan det bli värre? Nu får nog SD hjälp av S i kyrkovalet !! Idag när vi var på ICA och handlade stod det en man utanför affären och delade ut valmaterial för sossarna. Han uppmanade ivrigt alla att gå och rösta i kyrkovalet. Jag gick fram till honom och undrade stillsamt om han var intresserad av kyrkan. Jag kände ju inte igen honom trots att jag är präst i församlingen. Döm om min förvåning när han då svarade ”Nej, jag går aldrig i kyrkan. Jag är muslim” ”Tycker du då inte att det är lite märkligt att du som muslim står här och uppmanar folk att rösta i kyrkovalet om du inte själv ens är intresserad av den kristna kyrkan” Det tyckte han inte, han var ju engagerad i S.

Alla som känner mig, vet att jag inte har något emot muslimer. Jag har tagit strid för att skydda många av dem från orättfärdig behandling i det här landet. Men när muslimer, som inte är medlemmar i Svenska kyrkan, står och delar ut valinformation och uppmanar folk att rösta på S i kyrkovalet, då förstår jag mycket väl att folk blir arga – och i ren protest kanske lägger sin röst på SD i stället.
Vi måste få ett slut på det partipolitiska gisslet i Svenska kyrkan. Rösta Frimodigt.