Efter Kyrkomötet 2015. Kort kommentar av Berit Simonsson.

Berit Simonsson, inspiratör i OAS-rörelsen och ledamot i Kyrkomötet för Frimodig kyrka, hade i år ingen egen motion att bevaka. Hennes bild av Frimodig kyrkas roll i Kyrkomötet får ni ta del av här nedan:

Det känns som att Frimodig Kyrka med tiden har blivit mer accepterat! I Kyrkolivsutskottet där jag sitter, behandlades bl.a Leifs motion om Fresh Expressions, och vi var några stycken från olika nomineringsgrupper som hjälptes åt att tala för den. F.ö vad gäller debatten om abortmotionen så går det att se och lyssna till alla bidrag på webben på Sv kyrkans hemsida, sista delen på måndagskvällen för den som letar.

Våra insatser på Kyrkomötet är egentligen minst tredelade: det som händer i utskotten, det som händer vid måltids-och fikapauserna och det som är tillgängligt för allmänheten, dvs debatterna i plenum.

Mvh Berit